2swietlica202425Zajęcia na świetlicy szkolnej z chemicznymi doświadczeniami zostały przygotowane i przeprowadzone przez Iwonę Mędrek oraz Marlenę Zawadzką.
Podczas tych zajęć uczniowie mieli okazję zapoznać się z podstawami chemii poprzez ciekawe i bezpieczne eksperymenty. Uczestnicy mogli obserwować różnorodne reakcje chemiczne, takie jak zmiany koloru, tworzenie się osadów, lampion z mandarynki co pozwoliło im lepiej zrozumieć zasady działania chemii w praktyce.
Zajęcia były nie tylko edukacyjne, ale także pełne atrakcji i zachęcały młodych uczniów do dalszego poznawania tajników nauki o substancjach i reakcjach chemicznych.

matysensoryczne2025Z okazji Dnia Dziecka w naszej świetlicy odbyły się wyjątkowe zajęcia, przygotowane przez Panie Marlenę Zawadzką i Iwonę Mędrek. Była to pełna radości niespodzianka dla uczniów, która dostarczyła im wielu niezapomnianych wrażeń.
Dzieci uczestniczyły w kreatywnych warsztatach z wykorzystaniem różnorodnych mas sensorycznych, takich jak ciastolina, slime z kleju, pachnąca plastelina, piankolina oraz piasek kinetyczny. Zabawa z tymi materiałami pozwoliła im rozwijać zdolności manualne, pobudzała zmysły, a także sprzyjała integracji i twórczemu spędzaniu czasu.
Na zakończenie na wszystkich uczestników czekał słodki poczęstunek w formie kolorowego lizaka, który był miłym akcentem tego wyjątkowego dnia.

1swietlica202425Na świetlicy w okresie letnim dzieci miały okazję bawić się na świeżym powietrzu na placu zabaw, co sprzyjało ich aktywności fizycznej i integracji. W ramach zajęć, dzieci uczyły się budować i programować z użyciem zestawów Lego Boost oraz Apitor Robotx. Lego Boost to zestaw, który pozwala dzieciom na tworzenie różnych modeli, które następnie mogą być programowane za pomocą aplikacji. Dzięki temu rozwijają swoje umiejętności techniczne oraz logiczne myślenie. Z kolei Apitor Robotx to platforma, która również umożliwia budowanie i programowanie robotów, co pozwalała dzieciom na naukę podstaw programowania w sposób interaktywny i zabawny. Takie aktywności nie tylko rozwijają kreatywność i zdolności manualne, ale także uczą współpracy w grupie oraz rozwiązywania problemów. Dzieci miały szansę na rozwijanie swoich umiejętności w przyjaznej atmosferze, a efektem końcowym były nie tylko stworzone przez nie projekty, ale również mnóstwo radości i satysfakcji z osiągniętych rezultatów.
Zostały przeprowadzone innowacje takie jak "Zaczarowana jesień" oraz "Polubić ciszę" w świetlicy przyniosły wiele korzyści i pozytywnych doświadczeń dla uczestników.
"Zaczarowana jesień" obejmowała różnorodne zajęcia związane z przyrodą, sztuką i rzemiosłem, inspirowane kolorami i atmosferą jesieni. Uczestnicy angażowali się w wycieczki do lasu, zbieranie liści, tworzenie prac plastycznych oraz organizowanie warsztatów kulinarnych z jesiennymi produktami. Takie działania rozwijały kreatywność, umiejętności manualne oraz wiedzę o naturze. Uczniowie wykorzystali dary natury jesieni do swoich prac plastycznych, tworząc unikalne dzieła z liści, kasztanów, żołędzi i innych skarbów, które przyniosła ta pora roku.
Z kolei "Polubić ciszę" skupiło się na wprowadzeniu momentów wyciszenia i relaksu w codziennych zajęciach. Obejmowało medytację, ćwiczenia oddechowe, czytanie książek w ciszy i zajęcia artystyczne, które pozwalają na refleksję i wyciszenie. Działania te miały pomóc uczniom w nauce radzenia sobie ze stresem oraz w budowaniu umiejętności koncentracji. Uczniowie uczestniczyli w zabawach wyciszających, co przyniosło pozytywne efekty, takie jak poprawa koncentracji i redukcja stresu.
Obie innowacje miały przyczynić się do poprawy atmosfery w świetlicy, zacieśnienia więzi między dziećmi oraz rozwoju ich umiejętności społecznych i emocjonalnych. 
Na świetlicy odbywały się konkursy plastyczne! Takie wydarzenia miały być nie tylko świetną zabawą, ale także sposobem na rozwijanie kreatywności dzieci i ich umiejętności artystycznych. Tematy, miały inspirować dzieci do tworzenia różnorodnych prac.

  1. **Prawa Dziecka** - Konkurs miał skupić się na tym, jak dzieci postrzegają swoje prawa. Uczestnicy mogli stworzyć rysunki, plakaty lub inne prace plastyczne, które przedstawiają, co dla nich oznaczają prawa dzieci i jak powinny być one przestrzegane. Pierwsze miejsce zajęła Aleksandra Źołynia z kl 3.
  2. **Mój miś** - Temat pluszowego misia jest bardzo bliski sercu wielu dzieci. Miały stworzyć portrety swoich ulubionych zabawek lub wymyślić własne, fantastyczne misie. To świetny sposób na rozwijanie wyobraźni i umiejętności manualnych. Najładniejszego misia wykonała Marika Witnik z klasy III.
  3. **Mikołaj** - Konkurs związany z Mikołajem miał być wspaniałą okazją do wyrażenia radości związanej z świętami. Dzieci mogłyby rysować Mikołaja w różnych sytuacjach, tworzyć przestrzenne figurki lub ozdoby choinkowe. Pierwsze miejsce zajął Fabian Piziak kl 3, dugie Iga Bosak kl 3, a wyróżnienie Jadzia Czapla kl 1.

Takie aktywności nie tylko rozwijają umiejętności plastyczne, ale także uczą dzieci współpracy, dzielenia się pomysłami i radości tworzenia. Najciekawsze i najładniejsze prace były nagrodzone drobnym upominkiem.
Wspólne pieczenie i dekorowanie pierniczków to była fajny sposób na wprowadzenie świątecznego klimatu. Wykrawanie pierniczków to świetna zabawa, szczególnie w okresie przedświątecznym. Dzieci wykazywały się swoją kreatywność, wybierając różne kształty i dekorując ciasteczka. Zapach przypraw korzennych dodatkowo wprowadził w świąteczny nastrój. Największą radość wśród uczniów było wspólna degustacja pierniczków. Został zrobiony razem z dziećmi „Kalendarz adwentowy" z zadaniami, który umilił czas oczekiwania na Święta, ale także zachęcił do wspólnej zabawy i aktywności. Wspólne Kolędowanie wprowadził wyjątkową atmosferę i pozwolił na wspólne spędzenie czasu przy pięknej muzyce.
Dzieci wykonywały prace plastyczne o tematyce zimowej to sposób na rozwijanie kreatywności, a także doskonała okazja do nauki o zimowych krajobrazach, tradycjach i przyrodzie. Dzieci z klocków tworzyły naprawdę niesamowite rzeczy. Budowanie piesków i zamków rozwija wyobraźnię, zdolności manualne oraz umiejętności współpracy w grupie. W świetlicy dzieci miały okazję grać w różne gry, co przyniosło wiele radości i zabawy. Wspólnie rywalizowały w planszówki, grały w karty oraz uczestniczyły w grach zespołowych. Każda z gier dostarczała im nie tylko emocji, ale także uczyła współpracy i „fair play."